Att det skulle bli så svårt trodde jag aldrig! När jag inte hade pengarna så ville jag bara ha en bättre, dyrare och snyggare bil! Mitt mål var först en Opel Speedster men jag insåg fort att det skulle vara bortkastade pengar om jag skulle köra den året runt. En Speedster kom jag till insikt skulle bli en "samlar-bil" i framtiden istället.


Jag ville ha en Cabriolet och en bil som påminde lite om min speedster. På väg till jobbet en dag fick jag syn på en Audi TT och kom ihåg hur gärna jag velat ha en sån bil. Började min jakt efter en TT men fick höra alldeles för mycket negativt så även denna dröm beslöt jag mig för att lägga vilandes för ett tag. Med tiden sparade jag ihop mer och mer slantar och valmöjligheterna blev större än tidigare. Nästa target blev en MR2 som fyllde mina nätter med underbara turer!


Ju närmare jag kom mitt beslut om att köpa den desto mer ågren fick jag. mycket pengar, mycket annat man kan göra än att ha en snygg, sportig bil. Målet med bil-köpet var från första början att ha en liten, snygg och billig bil men resulterade till att jag hade svårt att sätta gränser. Just nu försöker jag fokusera på att hitta en relativt billig bil, men fortfarande en Cab, samtidigt som den inte skall vara så "vanlig"...kanske en Smart Roadster...den som lever får se.



//LYCKA!